Translate

26 Mayıs 2014 Pazartesi

Türkiye ve Din:

 Selam.

Ben burada hiçbir dini görüşe karşı çıkmadan, hiç kimseyi eleştirmeden yola çıkarak birkaç şey anlatacağım. Ama elbette anlattıklarım belki bir kesime içten içe dokunacaktır. Zira yazdıklarıma karşı gelen fikirlerde olacaktır.

Türkiye'de din özgürlüğü, adeta Stalin döneminde Komünizm karşıtı, Hitler döneminde Nazizm karşıtı olmaya benzer.

Türkiye olarak etnik çeşitliliği fazla barındıran ülkeyiz. Şöyle bi' baktığımızda dini açıdan fazla vatandaşı olan bir topluma sahibiz. Ama saygı derecesinden ise, düzey olarak az vatandaşa sahibiz. Türkiye'de genel olarak gençlere bakıldığında ateizm, yenilikçi, havalı, onlar için farklı olma, egolarını tatmin etme aracı olarak görünür. İslam için ise, islam geridir, gelenekçidir, katı kurallıdır, hoşgörü dinidir (!).

Burada ...... dinin çöküşü, isa'nın hristiyanlıkta gibi olmadığı, tevrat'ın değiştirildiği, ya da;
İslam gelenekçidir, kur'an allah'ın kelamı değildir gibisinden ispatlamalarda bulunmayacağım.

Yazdıklarım bazılarına hissettirmeden değdirmiş gibi görükecek, fakar burada ki amacım o değil. Ha eğer öyle olduysa bundan memnun da olurum.

Geçen bir tanıdıklayız işte, arkadaşın arkadaşı gibisinden falan.
Aramızda şöyle bir konuşma geçti:

(naber-nasılsın gibi sikimsonik yerleri atlıyorum)

-ateizm hakkında kitap okumuşsundur, nedir senin görüşlerin
+ya pek bi şey düşünmüyorum bu konuda abi (konuya değiştirmeye çalışaraktan)
-....... Söyledi, okuyomuşsun bayağı bunların üzerine, nası olmaz yahu
+söylemek istemiyom ya boşver işte abi
-neyse. Ateizme karşı mısın değil misin?
+bana göre din evrenseldir, he kendi görüşüme gelince, pek fazla konuşmak istemiyorum bu konu hakkında. Ama ateizm bana göre araştırılmadan gidilecek bi yol değil.
-yahu böyle diyosunda senin bu allahın olduuna kanıtın var mı, sen bunu ispatlayabilir misin?
+yok abi ispatlayamam (burda hiç, aklın var mı? Kanıtla gibisinden havalara girmedim)
-ee o zaman? (laf sokarcasına şeyler de kısa kesiyorum buraları)
.........................
-olum bak, allah filan diye şeyler yoktur, insanoğlunun uydurmasıdır bunlar. Sen bunları iyice bak yine. Darwin'i tanıyosun demi? Heh. Oku onu. Darwin haricinde sayabileceğim daha bi çok ta bilim adamı ve felsefeci var, yazar var. Stephen hawking, marie curie, carl sagan, richard dawkins, edison...... (daha aklımda tutamadığım tonlarca sikimsonik şey)
+doğrudur abi. Haklısındır.
-e sizin kesimden kim var? İmam şafi? Mevlana? İbni sina? Hadi bilim adamlarını geçtim, harun yahya mı diyeceksin bana yahu?
+hayır abi, demicem
...........
-peki siz bilirsiniz, (taşaklı bi abimizdir buda) einstein var di mi?
+hee var nolmuş ona?
-bişi olmadı abi, o da ateist miydi?
+hmmm hayır (ifadesiz, şaşkın surat ifadesiyle)
-peki abi ya newton? Bilirsin sen
+o da değildi (yine duraksayarak, sanki 90+3 de içine alan kaleci ifadesiyle)
-peki ya abi bunlar hep gösterilmez mi en zeki insanlar arasında
+ee gösterilir nolmuş
-bak abi, benim düşüncem şu; sen hayalinde bi takım tasarla, 2-3 tanede yıldız oyuncu bulunsun. Bu takımda yıldız oyuncu olarak nitelendirilen 2 oyuncu var. Ronaldo ve messi. Diğer futbolcularıda bizim 2.lig oyuncularından düşün. (e malum hayal gücü bu, che guevara'da hayalperestti di mi?) Şimdi bunlar maç yapıyorlar. Karşına aldığın takım falan önemli değil, iddia bayiinde değiliz ya şu an. Bu maçta 5 tane gol oldu. Gollerden bi tanesini ronaldo, diğerini de messi attı. Geriye kalan 3 golde, bizim 2.lig oyunlarından geldi. Şimdi bu maç bitti, eyvallah, sonra geldik spor sayfasına. Sen bu sayfada, bizim 2.lig oyuncularını mı görürsün, yoksa şu en iyi oyuncu diye adlandırılan ronaldo-messi'yi mi?
+e tabikide ronaldo ve messiyi, bizimkileri koycak halleri yokya.
-öyle işte di mi, yıldız oyuncular gol attıktan sonra diğer oyuncular hep fasa fiso
+aynen de öyle
-işte ateizm de bana göre böyledir. Madem siz hep çok bilmiş, araştırmış bilim adamlarına bakıyorsunuz, o zaman en iyi olanlarıda değerlendirceksin. Einstein ve newton ne demiş, tanrı var demiş mi, demiş. O zaman konu kilit abi.

 Konuşmamız aynen böyleydi fakat arada kısalttım biraz. Neyse biz tekrar konumuza dönelim. Burada benim amacım birilerini ya da ateizmi kötülemek değildi. Kim bilir, belki ben de ateistim, ya da hristiyan.

 Malum, ülke olarak genelde islam bir ülkeyiz. Bunu ülke içinde yaşayan ateistlerde, diğer azınlıklarda kabullenir. Çoğunlu müslüman olan bir ülkeyiz. Türkiye ise anayasa üzerinde laik bir devlet olarak gözükür. Şöyle bir şey var, islam felsefecilerine, profesörlerine göre laiklik, islam üzerinde uygulanamaz. Ki bu bana göre de öyle.

 Benim bu ülkede ateistine de saygım var, ateisti ateyiz diye okuyana da.

 Benim bu ülkede müslümanına da saygım var, şakirtine de.

 Benim bu ülkede hristiyanına da saygım var, katoliğine de var, ortodoksuna da.

 Benim marksistine de saygım var, anti-marksistine de var.

 Meşhur bir söz vardır:
"bir gemi sevgi ile yürümez, saygı ile yürür."
Meşhur olmasada ben çok duyum amına koyayım.
Bu da aynen öyle. Biz bir insanı sevmek zorunda değiliz. Ama sike sike saygı duyacağız ambeyinliler. Benim saygım ateiste vardır. Konuşuruz arkadaşlarla;

-sen neden ateizmi seçtin?
+bana ............. Sebeplerinden dolayı doğru geldi.
-eyvallah kardeşim

 Benim bu adama saygım vardır. O birkaç ambeyinlinin, allahsız, abdestsiz, imansız dediği sövdüğü adama benim saygım vardır. Sevgim de vardır!

 Şu türlere gelince;

-sen neden seçtin ateizmi?
+ya abdest almak bile bana zor geliyo facede filan çok var ateist

 Benim bu ambeyinliye saygım yoktur. O durumu yaşamadım ama ona benzer durum yaşadım. Çocuğa sorduğumda aynen de böyle diyor. İşte bu orospu çocukları, bizim ülkenin resmen seviyesini düşürüyor. Siz buna ister ayku deyin, ister zeka deyin ister akıl deyin bir şekilde düşürüyor işte amına koyim.

 Okuyan bilir. Rahmetli marx'ın bir sözü vardır;
"din halkın afyonudur." diye.

Bunun bana göre iki türlü açıklaması var:

1-bizim marx'ın, materyalizm politikası hakkında söylediği.
2-bizim tayip'in, ülkeyi dini kullanarak yönetmesi.

 Bu blogda eminim tayip'çi takipçiler de çıkacaklardır. Marksistide çıkacaktır.

 Ben genellikle pek televizyon izlemem. Öyle facebookmuş falan aram yoktur. Ha yemek yerim boştur ev açarım televizyonu, bu meymenetsizi görürüm. Adam her defasında da farklı bir şey söylesin e amına koyayım. Hep mi din kullanılır?

 Geçen açtım işte yine; müslüman kardeşlerim diye başlıyor. Siz hiç, başka yabancı devlet adamının dini kullanarak selam verdiğini gördünüz mü? Gördüm diyen 3-5 ekşici ya da, vahide gördüm diye espri yapanı olacaktır.

 Güneşi gördüm diyen de vardır belki amına koyim?

 Adam'ın din'i kullanarak milyonlarca "koyun" u kandırması, çok yazık. Eğer bu ülkenin dini olmasaydı, dinsiz olsaydı, ya da gerçekten (!) Laik olsaydı bu durumda olmazdı. Belki beteride olurdu. Ama bu durumda olmazdı.

 Yanlış anlaşılma olmasın burada dinsizliği savunmuyorum, ya da dinin kötülüğünü vb.

 Az önce yukarıda demiştim; "adam dini vb. Kullanarak .......... Yapıyor" diye. Çok da uzağa gitmeye gerek yok, siz hiç, mustafa kemal atatürk'ün "müslüman kardeşlerim" diye seslendiğini gördünüz mü? Atatürk milletine hep "türk halkı" diye seslenirdi.

 Eğer buradan da "müslümanları kötülüyoo yeaa" ya da, "atatürk'ü yüceltiyoo" gibi tavırlar takınacaksanız, lütfen siktirin gidin.

 Şunu da diyeyim; eğer "atatürk'ü yüceltiyoo" tanımını çıkarıp, hoşunuza gitmezse ya da rahatsız olursanız, verdiğim rahatsızlıktan gurur duyarım.

 Bu yazımda ateizmden girdim tayipten çıktım gibisinden oldu ama güzel oldu. Yorumlarınızı ve maillerinizi eksik etmeyin. Hepinize iyi günler.

 Eyvallah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder